G: Tidigare hemkomst (dag 59)

Vi kommer hem tidigare än beräknat. Rättare sagt sista januari!

 

Det må låta märkligt för vissa att vi väljer att åka hem till Sverige igen och vi kan ingenting annat än att förklara varför, så får ni helt enkelt försöka förstå så gott ni kan.

 

Till att börja med så har vi INTE hemlängtan!! Vi trivs bra här och det är väldigt sällan vi tänker på att vi ens har en lägenhet hemma i Helsingborg. Visst hade det varit trevligt att få träffa familj och vänner när vi vill, men det är ingenting vi går och tänker på och lider pga dess frånvaro.
Och nej, inte ens sentimentala jag har gråtit en enda gång för att jag vill åka till Sverige. Förutom att det kändes lite småjobbigt med det ovanliga julfirandet.

 

Istället känner vi att vi inte får ut mer av Barcelona än så här. Vi har sett de sevärdheter vi vill se. Vi har upplevt hur det är på dessa breddgraderna vintertid och vet om det är här någonstans det är aktuellt att bo någon gång i framtiden.

 

Som vårt liv ser ut nu, så får vi ut mer av att vara i Sverige. Innan vi åkte hit så hade vi båda kommit igång bra med träning. Vi spelade innebandy, badminton, tennis etc. Vi hade börjar utöka vår vänskapskrets och fått igång det sociala bättre än någonsin. När man kommer till ett nytt land och ska stanna där 4 månader så bygger man inte upp allt detta på en så kort tid om man inte är väldigt mycket framåt.

 

Sedan med tanke på att vi ägnar oss åt en hel del inomhusaktiviter. Linus skriver, jag målar och arbetar med mitt nystartade företag, så spelar vädret utanför inte någon större roll. Ja, vi har det klart varmare än i Sverige...runt 10-13 grader varje dag, men det känns mer som en höstdag än sommar här.

 

Vi ångrar inte att vi åkte hit. ABSOLUT INTE! Tvärtom, så är detta bland det bästa vi har gjort i vårt liv. Vi kom hit med förhoppningen att få uppleva nya saker, resa inombords och få svar på funderingar såsom "Vad vill jag?" "Vad mår jag bra av?" "Vad kan jag göra för att förbättra mitt liv och nå den mentala och materiella framgång jag önskar?" Nu har vi fått svar på dessa frågor och har gjort vårt. Dock är allting inte helt självklart för oss...det blir det aldrig då livet är en ständigt föränderlig process. Men vi vet mer vad vi vill och vad som får att oss må bra och vad vi vill satsa på här i livet. Kan tillägga att jag förmodligen är ännu mer säker än vad Linus är, men även han har växt som person bara under dessa knappt 3 månaderna.

 

Vad är det då vi kan göra i Sverige som vi inte kan göra i Barcelona som vi känner är viktigt för oss i livet just nu eller som vi uppskattar? Notera: Som är viktigt för oss, inte som vi saknar. Det finns en skillnad i detta.

 

Här är några exempel (gemensamt:)
Träna innebandy, umgås med vänner, kunna skoja och skratta fritt tillsammans.

 

Linus: Sporta i allmänhet, värme inomhus, göra färskpressade juicer, mixa smoothies!!!

 

GT: Lättare att arbeta med företaget i Helsingborg, måla (att veta att man inte behöver frakta hem en massa tavlor + att jag har en mormor som kan lära mig att måla bättre), kunna sätta på fartfylld musik när jag känner för det för att dansa och styrketräna. Ljudet av regndroppar mot fönsterrutan..sååå rofyllt!!

 

Det kan mycket väl bli så att vi hittar någon billig sista-minuten-resa för att lämna den svenska kylan igen. Det är tanken i alla fall. Sen får vi se vad som dyker upp!

 

Vi tog det gemensamma beslutet att åka hem efter att ha funderat på att åka runt en månad i Spanien med hyrbil eller åka till något annat land, men att åka hem till Sverige passade bäst denna gång.

 

KRAM TILL ER ALLA!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0