G: Promenad till Pitch & Putt och El Corte Îngles (dag 8)

Idag har vi tagit en tur till Pitch & Putt området och El Corte Îngles

Promenaden skulle enligt Google Maps vägbeskrivning ta 25 minuter, men vi gick fel på vägen dit, så det blev mer en 40 minuters promenad. Pitch & Putt området var verkligen litet. Men det fanns en liten minibana där man kunde träna kortare slag (30-70 meter), vilket är toppen för min del då närspelet har blivit lidande när de långa slagen har blivit bättre och jämnare. :) Vi hade inte golfklubborna med oss, vilket underlättade när vi tog en sväng på El Corte Îngles. För mig var det ett premiärbesök på detta varuhus som omöjligt kan gå runt med 10 personer som arbetar på varje våning och endast 2 kunder per våning. Lägg då till att det finns hela sex väningar att handla på!!!

 

Efter ett syndigt besök på McDonalds (med vatten som dryck) blev det promenad till Lidl för att handla mineralvatten och lite annat smått och gott. En tant framför oss i kön kunde visst inte det här med att vända streckkoden åt rätt håll. Bygga varuberg var det ja....!

För första gången så såg jag en stressad duva! Ja, den var verkligen stressad!! Den gick runt som en yrhöna, fram och tillbaka. Jag kastade en bit bröd till stackaren, men han vågade bara äta de små smulorna runt om. Sedan gick han fram till den stora biten, tog en snabb tugga och sprang iväg flera meter därifrån. Helt otroligt patetiskt och galet! En stressad storstadsduva! Jag ska aldrig flytta till Barcelona permanent efter den synen.

 

Jag måste säga att vädret är fantastiskt bra idag. Upp emot 20 grader, vindstilla och klarblå himmel!! Det är som en svensk sommardag eller en väldigt vacker vårdag. Sådant här väder kommer vi att ha den närmaste veckan, sen blir det väl några regndagar innan solen åter visar sitt gula ansikte på himmeln.

 

Linus kommer förmodligen att göra ett inlägg om sitt smultronställe Park del Guinardó lite senare, så håll utkik!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0