G: Picassomuseet och El Born ännu en gång (dag 11)

Det blev en runda på Picassomuseet idag

 

Det är ju söndag och på söndagar är det gratis att komma in efter kl 15.00 Med andra ord sparar man 100kr per person. De spenderade vi iofs i shoppen efteråt på vykort och skissblock :=)

 

Museumet var trevligt och verkligen inspirerande! Konst behöver inte vara perfekt och avancerat! det gav mig mer självförtroende! Jag är kanske inte tillräckligt mogen för Picassos konst, men många av hans tidigare verk hade knappt sålts för 100 kr på auktion i Helsingborg om konstnären var okänd. Förlåt Picasso, men det är bara vår åsikt! Vi hittade dock några konstverk som föll oss i smaken! Linus hittade en "El Loco" och vi gillade Piccasos naken-skisser. De var lite udda om man säger så!


I shopen som vi besökte efteråt på museumet, så hittade vi lite smått och gott...oh yeah!!! :) Bland annat ett vykort med ett av Picassos konstverk, som jag tyckte liknade min pappa. Så den var jag bara tvungen att köpa! :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0