G: Park Ciutadella & Skandinavisk Julmarknad (dag 10)

Vem har sagt att det inte går att prata svenska i Barcelona??

Idag var vi på Club Escandinavo de Barcelona för att få lite julkänsla och prata svenska, ;) Det är en förening för nordbor i Barcelona och de träffas ibland för att ha trevligt. Kanske går på restaurang tillsammans eller spelar golf. Två svenskor ville värva mig till Swea, som är en klubb för svensktalande kvinnor. Tja, varför inte? Det kan väl vara trevligt! :) Även om jag gärna beblandar mig med lokalbefolkningen också, för språket och kulturens skull. Nu förstår jag alla dessa kurdiska, muslimska och kroatiska föreningar som finns i Sverige. De behövs för att invandrarna ska känna sig hemma, precis som jag som är invandrare i Spanien.

 

Vi drog vidare till El Born, som Linus tycker är en mysig stadsdel (ja, jag men för den delen) och hälsade på vår flatmate på hennes sista dag på jobbet. Känns bra att ha hamnat hos en så gullig tjej! Tyvärr så hittade vi inte Santa Maria katedralen vi blev vägledda till, trots att den skulle ligga väldigt nära, så vi begav oss mot Park Ciutadella istället och intog lite lunch.

 

Tyvärr så var alla museum i parken stängda, men vi kommer definitivt att spendera mer tid där. Kanske ro i en båt i dammen i parken??? :)

 

Kameran följde med idag, men inte minneskortet, så här är bilder från internet istället!!

Kommentarer
Postat av: Ewa

kanns bra att ha fatt sa gulliga flatmates :)

2011-11-27 @ 12:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0