G: Julstämning i lägenheten och jag vill bara gråta (dag 9)

Jag måste säga att jag är väldigt tacksam för att jag är i Barcelona och har denna möjlighet. Men så var det, det där med julen.

 

Varje år sedan jag föddes har jag spenderat julen med min familj och för mig har julen alltid varit någonting speciellt. Detta med tanke på att min familj har en genuin och hemtrevlig sammanhållning. (Du måste ha upplevt det för att förstå!!!) Jag kan alltid vara mig själv med dem och de gör mig alltid på gott humör! Men detta året blir det ingen jul i Sverige med min kära mamma, roliga syster, tramsiga lillebror och gulliga mormor. Det blir iofs en jul med min kärlek och det är mysigt det med såklart, men jag är ju så himla van vid att jul=träffa familjen.

 

Nu har vår flatmate Ewa börjat julpynta här i lägenheten trots att hon åker hem till Sverige i 3 veckor från 10 december. Och visst är det väldigt vackert och mysigt. Men det påminner också mig om att jag inte kommer att fira julen tillsammans med min familj. Någonting jag ser fram emot år efter och år och det gör mig ärligt talat gråtfärdig. Jag är i vilket fall som helst väldigt tacksam för att de fortfarande lever och mår bra och dessutom får fira jul tillsammans med varandra och förhoppningsvis ha minst lika kul och uppleva en lika genuin familjär stämning som jag brukar göra när jag firar jul med dem. Sedan att frossa i de tre flyttlådorna med julsakerna är något som jag också saknar att ha möjligheten att göra.
Bästa syrran

Bästa brorsan

Bästa mamma


Bästa mormor

Jag vet att min pappa inte vill vara med på bild så bilden ovan får agera substitut

D.ä.d

 

Imorgon är det julbasar i stan som organiseras av en skandinavisk förening, där man kan köpa sill, gravad lax och annat svenskt. Jag älskar ju julmarknader, men frågan är om jag ska gå dit eller helt enkelt förtränga att julen finns så gott det går tills den är över??? Förutom jul-problemet så trivs jag här nere i Barcelona!

 

Vad hade DU gjort??? Tacksam för tips och förslag!!

Kommentarer
Postat av: Renee

Bästa mamma kan jag väl hålla med om men bästa fotot på mig är det inte : ( Ta hellre nåt ifrån fb : )

2011-11-26 @ 00:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0