G: I ett regnigt Barcelona & Anledningen till att Linus inte skriver i bloggen

Det är ett riktigt Sverige-väder idag i Barcelona!
Det är cirka 13 grader ute, det regnar en hel del och det blåser! Vilken tur att vi hann till Gracia och hem innan det blev sådant väder. Det spås fortfarande bli regn ett antal dagar framöver, så det lockar inte in till att göra så många utomhusaktiviteter precis. Men å andra sidan har vi ett stort antal dagar på oss innan vi återvänder till Sverige.

 

Just nu sitter Linus och skriver på datorn. Han är ju som sagt en "aspiring author" och brukar ägna timmar åt att bara skriva i någon av sina skrivböcker. Jag måste säga att hans texter är väldigt filosofiska och det ska bli spännande att höra feedback från andra personer med. Främst från de som själv har det filosofiska/andliga tänket.
Men varför skriver inte Linus i bloggen undrar du kanske? Han hälsar att han inte känner för att skriva i bloggen, men när han känner för det så kommer han att göra ett inlägg.  Linus...den blyga bloggaren!! :) Jag kan tänka mig att det kommer att handla om naturen i någon form och med några trevliga bilder! Någon måste ju ta hand om den biten! :D

 

Vi har inte planerat allför mycket aktiviteter inom det närmaste, men det ska det bli ändring på.
Det finns några ställen som jag, vi eller Linus vill besöka. Mest jag, för Linus har knappt börjat titta på vad som finns här...haha! Googla gärna på ställena, så ser ni vad det är för ställen som ska besökas. Dock ser det inte ut att bli något av dessa de närmaste dagarna som sagt pga regnet.

 

-Park Güell
-Labyrintparken
-Sagrada familia
-Pitch & Putt (golftränings-anläggning)
-Stranden
-Mont Jüic
-Miró-museet
-Picasso-museet.
-Dali-museet i Figueres
-Fiskebyn Cadaqués





På måndag firar vi 6 år tillsammans (har jag skrivit detta innan förresten??) och vi planerar att besöka en restaurang som ör mysigare än kebab-haket runt hörnan. Kanske gå och se en film på bio tillsammans, som inte är dubbad förstås och bara strosa runt i stan. Har ni något förslag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0