G: Besöket i Gracia (dag 3)

Vi har besökt stadsdelen Gracia idag och åkte en premiärtur med metron

Jsg måste erkänna att Gracia rent arkitekturiskt inte var någonting speciellt. Nu följde vi iofs endast huvudgatan och tog små avstickare här och var men ändå....! Däremot så gick vi förbi en hel del alternativa företag och terapier, såsom massage, tarot, orientaliska butiker etc.

Det bästa var nog ändå matmarknaden! En stor saluhall med allt från grönsaker till fisk och ja, vad du nu kan tänkas vilja köpa hem. Det blev en färdigrätt i form av nudlar till lunch. Räkorna var ingenting att hurra för och spottades ut ganska fort igen. Mysigt.....eller hur??!! ;)

Vi gick även förbi en hipp och fullsatt frisörsalong som verkade kosta endast €10 för klipp och billigt med färgning med. Jag hann inte fixa mitt hår innan vi åkte, så det lutar mot både färg och klipp hos dem. En rejäl uppfräschning är aldrig fel!! :)











Kommentarer
Postat av: pappa

JAG SOM TRODDE ATT DET VAR FISKARNAS PARADIS.. RÅCKORNAS MENAR JAG. NI VERKAR JU HITTA LITE HÄR O DÄR. TR ATT UTFOSKA

2011-11-19 @ 16:47:36
Postat av: GT

Det var deras paradis ända till de blev uppfiskade och till salu i en frysdisk :O)

2011-11-20 @ 22:51:14
URL: http://gtandlkintheworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0