G: 6-årsdagen och syltmacke-terrorism (dag 5)

Men vi firade inte som alla andra hade gjort.

 

Vi firade vår 6-årsdag med att åka till Gracia, upptäcka nya gränder och titta in hälsokostbutiker och organic stores.

 

 

Jublieums-lunchen bestod av en soygurt för Linus del och en vegetarisk paella från kyldisken för €3 och intogs på ett väldigt mysigt torg. Ingen ska säga att vi inte kör budget-varianten inte!! :) Men jag måste säga att det spelar ingen roll alls att det inte blev någon fancy restaurang eller ett biobesök eller vad det nu må vara. Vi älskar varandra och gör varje dag till någonting speciellt, istället för att göra endast en dag om året lite extra speciell. Det är kerlek det!! :) <3

 

 

När affärerna stängde för siesta vid 14.30 bestämde vi oss för att åka hem en sväng och pyssla med Linus projekt. Sedan promenade vi ner till Passeig de Maragall vid 20.00-tiden och bara softade. Sedan besökte vi Lidl. Japp, Lidl finns här med! Mer populärt än McDonalds kan jag tänka mig!

 

 

Mer kul än så att vi inte att berätta idag, tyvärr! Men jag måste säga att de där jäkla mackorna med jordgubbsylt är farliga! Jag är inget godismonster precis, men mackorna med jordgubbsylt kan fånga vilken varelse som helst! Så akta dig om du tänker åka till SPanien och köpa jordgubbsylt! Den kan vara mer förrädisk än sjöjungfruarna för piraterna och Näcken i bäcken för folk som bor i den svenska landsbygden.

 

 

Mackan man jordgubbsylt kan till och med jaga dig i drömmarna och terrorisera dina smaklökar och hjärnceller i en väldigt ypperlig kombination och leka med dina sinnen till du vaknar kallsvettig mitt i natten och skriker så högt du kan: MACKA MED JORDGUBBSYLT!!!

 

 

Tack och lov har det sistnämnda inte drabbat mig. Men kom ihåg.....!! Det kan vara DU nästa gång...!!

 

 

MUAAAHHHHAAAHHHAA!!!!

Kommentarer
Postat av: Roland

Ursäkta att jag klagade på att ni inte skriver något det är jag som är dum och inte hittade det men nu har jag hittat. Lite avis är jag faktiskt. Får nöja mig med Hong Kong jag skall fira nyår där tillsammans med dotter och barn barn. KramiZ

2011-11-22 @ 09:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0