G:Besök på shoppingcentret Gloriés och BUFFÉ!!! (dag 21)

Oh, vilken delicious buffé vi åt idag!

 

Sushi, alger, shitake-svamp, musslor, räkor, paella, sallader i många former, fem olika desserter och jag vet i sjutton. Men GOTT var det!! För €7 fick man äta så mycket man ville (eller ja, kunde blir det väl).
Innan detta så hittade vi en stor marknad på 10000kvm med lite kul och en massa skit. Precis som en loppmarknad ska vara :)

Gloriés var helt okej. Hurrar med för restaurangutbudet än för klädesaffärerna och det blev alltså ingenting handlat idag. Det enda jag egentligen är ute efter är en varm kofta och ett par stövlar. Men sådant hittar man säkert på någon loppmarknad helt oväntat...haha!! Vi var även inne på Carrefour som skrämmer mig rejält med sina torkade skinkor som hänger som saltade grisar bara så där mitt i allt!!

Vi funderar på om vi ska stanna i Barcelona under hela vår vistelse, eller om vi ska åka någon annastans i mars. Vi trivs bra här, men Linus är naturfanatiker och är sugen på att bo på landet i en månad. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta ännu, men som vanligt så kommer vi alldeles säkert överens om någonting! :)

 

Vi funderar också på om vi den sista månaden ska köpa en bil, så vi kan köra runt lite. Kanske köra hem till Sverige och sälja den när vi kommit hem? Bilar är nämligen himla billiga här och så var det ju det med Linus och landsbygden. Hemma i Sverige väntar vår bil på oss, stylad, städad och pimpad av min pappa. Den mådde ju inte jättebra om man säger så, så vi tackar för hjälpen Pap!!!

 

Nu ska jag fortsätta heja på Manchester United som tyvärr ligger under mot Basel i Champions League :(
€5 fyndet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0