G: Vad är det som gör en lycklig i livet? (dag 19)

Det är frågán vi har börjat ställa oss.

Vi diskuterar, filosoferar och undrar en hel del. Vilka bitar i livet behövs? Vad gör en lycklig? Handlar lycka om var man befinner sig eller vad man har energi till att göra?

Man lär sig mycket om sig själv när man är utomlands en längre tid...det är en sak som är säker. Till exempel så saknar jag mina högtalare och möjligheten att spela musik på hyfsad volym´, så att jag kommer igång och tränar. Men att köpa högtalare här känns kanske lite onödigt och här är extremt lyhört, så grannarna hade nog inte blivit så glada, Jag som brukar sjunga sådär en 20-30 minuter 2-3 ggr/vecka har bara gjort det en gång här under dessa tre veckorna. Dansa d.v.s träna har jag bara gjort en gång i Barcelona. Det finns liksom ingen motivation. Man försöker, men kroppen vill inte och inte hjärnan heller. Däremot väldigt lugna aktiviteter som
att måla eller skriva på boken går bra. Promenera gör vi pckså en hel del.

Fler saker jag saknar är golfen. Det tar 1,5 h att ta sig till närmsta golfbana, som bara är en pitch&outt med hål på 70-120 meter. Närmsta träningsområde ligger en halvtimmes promenad bort där man kan slå i nät. Kan vara bra för genomsvingen, men mindre bra om man vill hålla kolla på sin fade,

Växter saknar jag med. Vi har inte en enda växt inomhus. Jag trodde inte att jag uppskattade växter så pass mycket, men det gör jag visst, Och för första gången i mitt liv, så är jag faktiskt sugen på att hDet föra ljudet av en dammsugare, men det finns här ingen.

Tro det eller je, men det finns faktiskt saker här som är väldigt bra med ;)
Solen lyser varje dag. Här är oftast nästan vindstilla. Föräldrarna låter barnen busa runt lite som de vill och de till och med springer runt och leker med sina barn. Grönsakerna är billiga! Metron går vara tredje minut. Det finns relativt billiga flygbiljetter då El Prat är en stor internationell flygplats. Taxin är billig!20- 25 minuters resa kan kosta runt 150kr. Man kan köpa homeopatiska läkemedel i vanliga affärer.

Men vad gör lyckan i livet? Det kommer jag och Linus att komma fram till ikväll när vi har funderat klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0