G: Loppmarknad i Raval (dag 18)

Idag var vi på en loppmarknad i Raval som är återkommande varje månad

 

Jag måste säga att det var betydligt högre klass på kläderna på loppmarknaden i Raval än de jag har varit på i Helsingborg. Här kunde man ju handla anständiga kläder till bra priser :) Jag behövde en liten uppiffning då det inte gick att ta med sig alltför mycket i en resväska när vi åkte hit till Barcelona. Linus sparade dock pengarna och köpte bara två böcker. En av Osho och en av Eckhart Tolle - PÅ SPANSKA!!

 

Om någon mot förmodan undrar varför det inte blev något blogginlägg igår med tanke på hur flitig jag har varit med att uppdatera varje dag, så beror det på att jag är lite krasslig. Om någon kan stoppa ner en dammsugarslang i mina lungor så blir jag alldeles säkert pigg som en mört!! :)

Jag och Linus har druckit glögg från IKEA idag, men den är ingenting att hurra för! Jag saknar verkligen Blossas glögg, Annas pepparkakor och lussebullar (som inte finns någonstans här) Julklapp någon???!!! :D

 

På dagarna ägnar både jag och Linus en hel del till tid att skriva och måla. Självklart är vi runt i Barcelona med, som ni kanske redan vet, men när vi är hemma är det vad vi ägnar tiden åt.

 

Intresserad av ett utdrag ur boken jag skriver??? (med reservation för stavfel och grammatikfel)

-"Not until you’re able to see a person’s true face, you will be able to love that person. And not until you’re able to show your true face, you will be able to be loved. If you’re not yourself in a relationship, then your actions are loved, not your being. And if you’re only loved for your actions, then you will always feel empty inside, because your inner being knows it isn’t unconditionally loved. You will continue searching for something more, which you’ll never find until you’ve started to love yourself unconditionally. A constant love, not based on what you’re doing, but who you are! It can take some time to understand this way of thinking as many are brought up in a environment which complements you when you’ve done something good, but rarely compliments you for just being you or for just being alive for that matter."

 

Linus är i Park del Guinardó och njuter av livet. Hejsvejs gott folk!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som ni hade en kul dag på den där loppisen.

Dit beger jag mig gärna om det går att komma å hälsa på er.



Kram till er båda

2011-12-04 @ 19:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0