G: insikter & Projektuppdatering(dag 35)

Vi har nu varit här i 35 dagar och kommit till en del insikter om vad vi vill i livet och vad som är viktigt.

 

Här är listan:


1. Vi vill bo utanför en större stad. 10-30 min in till staden.
2. Vi vill bo i/nära naturen
3. Vi vill bo i hus med trädgård
4. Färgerna på inrednngen är väldigt viktiga. Beige och naturfärger dämpar, medans starkare färger som rött och gult ger energi.
5. Bra ljus i lägenheten är viktigt. Med lite ljus blir man lätt trött inomhus.
6. Värme är viktigt. Antingen utanför hemmet eller inne i hemmet. Gärna både och eller med möjligheten att variera sig.
7. Musik är viktigt för sinnesstämningen. Med lugn musik blir man dämpad, med fartfylld musik kommer man igång.
8. Familj, vänner och socialt umgänge är avgörande för om man känner sig hemma i området eller inte.
9. Alla storstäder ser likadana ut / Är uppbyggda på liknande sätt (generell bedömning)

 

Man kan sammanfatta det som att vi vill bo i ett hus på landet, nära staden, i ett hem med mycket färger och där man kan spela hög fartfylld musik. Men samtidigt när själen så kräver, kunna gå ut i naturens stillhet och bara vara, eller sitta i ett rum med naturnära färger och lyssna på lugn mysig musik.

Jag jobbar för fullt med mina fyra projekt. Konsten, relations-handboken för kvinnor, matchmaking och ett hemligt projekt. Förhoppningen är att någon eller flera av dessa ska inbringa pengar. Jag funderar även på att skriva en barnbok som jag även gör illustrationerna till. Det borde vara ett enkelt och roligt jobb som kan vara ett komplement till de andra projekten. Enligt min planering ska jag komma igång med matchmakingen senast en månad från att vi har kommit hem. Jag provkör den nu, så vi får se vad det blir av det hela. Jag tänker även söka till den Jurybedömda Utställningen, KullaSalongen 2012, http://www.krapperupskonsthall.se/ på Krapperups Slott i Mars, vilket då innebär att vi skulle behöva komma hem till Sverige 2-3 veckor tidigare än planerat. Vi får se hur det blir med den biten...!!

Fler insikter dyker upp lite senare här på bloggen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0