G: Galna Barca-fans och Ny bekantskap (dag 25)

Barcelona är verkligen någonting utöver det vanliga

 

Kom hit när det spelas El Clasico och Barca gör mål!! Då jäklar ska ni se på passion för sporten! :)
Det smälls fyrverkerier, folk skriker GOOOOOOL ute på sina balkonger, lyssnar på Barca-hymnen på full volym och tutar i sina vuvuzela-liknande saker! Verkligen en bra fotbolls-stämning!!!

 

Idag spelade Linus tennis med en tjej i Vall d'Hebron. Han var svettig när vi sågs, så han måste ha fått sig en omgång. Ja, i tennis alltså!!! Platsen för spelandet är också där som tennismatcherna ägde rum under OS 1992.

 

På eftermiddagen fikade vi med en engelsman som studerar på universitetet här i Barcelona. Tyvärr så kunde hans flickvän inte följa med, men det var himla trevligt och nu är vio t.o.m bjudna på fest :)

 

Linus påminde mig om att det är tredje advent idag, så jag slurkar i mig lite avdankad, smaklös IKEA-glögg. Saknar verkligen Blossa! Här finns inga lussebullar och inga pepparkakor, men det hoppas jag hitta på Pappa Sven, den svenska fin-restaurangen i stadens kärna.

 

Annars, på sydfronten intet nytt! Ni som klagar på vintern i Sverige...vad sägs om 17 grader inomhus, eller ynka 15 grader som vi har på morgonen när vi ska stiga upp. Kanske snart dags att ta in elementet?

Kommentarer
Postat av: Roland

Ohh det är ju inget att klaga på när det gäller temperaturen. Här har varit typ 4+ i fjorton dagar storm och regn. Jag längtar till värmen. Detta är inget för en tropical boy. Lussekatter och pepparkakor det är väl bara att sno ihop och baka egna? Saknar ni recept så mailar jag. Hoppas det är OK väder när jag kommer till Hong Kong annars får jag väl ta en sväng ner till Indonesien. Jag klarar inte detta vädret länge till

KramiZ

2011-12-13 @ 16:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0