G: El Zapato Rojo & Mammut-museum & Julmarknad (dag 32)

Julen närmar sig med stormsteg och pyntet bara växer!

 

Först var vi på en mindre design-mässa som heter El Zapato Rojo, vilket betyder Den Röda Skon. Det fanns cirka 50 utställare som sålde allt från kläder, till tavlor och smycken. Allt designat av dem själva! Linus trivdes alldeles urmärkt där och jag med för den delen. Men jag insåg att jag inte är så bohemisk som de flesta skapande är. Jag är mer en "Dali". Galen och dramatisk i mina konstverk, utan att bära piercingar, svart hår och stickade kläder i alla dess färger.

 

Lite mossa fick följa med hem idag från julmarknaden som idag faktiskt var mysigare än sist. Kanske berodde det på att det spelades julmusik, var fler besökare och det var mysigt med ljusen i kontrast mot den mörka himmeln? I princip allting brukar vara stängt här på söndagar, men att många affärer var öppna idag beror nog på att det är jul snart och folk förbereder sig inför den stor högtiden?!

 

När vi gick i de små gränderna i Born hittade vi ett mammutmuseum. Det var inte stort, men mammutarna var! Herregud! En sån vill man inte möta en mörk regnig dag! Unikt för museumet var att man fick fotografera och dessutom känna på alla dessa skelett och arkeologiska fynd som de hade hittat!

 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0