G: Blir knäpp på arga föräldrar (dag 26)

Jag börjar bli knäpp på grannarna (under oss tror jag att det är)

 

De har ett litet barn (kanske på 2-3 år??) som storgråter flera gånger om dagen. Och när föräldrarna skäller ut barnet, så skriker barnet ännu mer hysteriskt och ännu högre. Alltså, jag blir helt knäpp! Inte på barnets skrik, utan på föräldrar som skriker på sina barn när de gråter. Ungen har skrikikt nästan konstant i en timme nu!! Ett barn som gråter behöver kärlek (och mindre socker!!)....inte en massa argt skrik och tillsägelser. Ska försöka att inte störa mig på det mer, men det är svårt då det skär rakt in i hjärtat.
Jag ska aldrig skrika på våra barn! (Att säga till på skarpen kommer säkert att behövas någon gång då och då.) Och dessutom låta dem gråta om de vill. Annars är risken att de förtränger sina känslor även i vuxen ålder och då vet man ju hur de personerna mår....!!! Tur jag och Linus är så överens som vi är angående hur våra barn ska få växa upp och hur vi ska hjälpa dem att bli glada, medvetna och odmjuka själar. Ordet "uppfostran"låter styrande och kontrollerande att jag inte vill använda det i detta sammanhanget.

 

I alla fall, hoppas att grann-barnet inte får alltför många psykiska men av sina skrikande och arga föräldrar!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0