G: Lägenheter i Barcelona & Jobb i Sverige

Det är en riktig jakt att leta efter en bra lägenhet i Barcelona till hyfsad månadshyra. Man får räkna mellan €500-900 för en lägenhet som är okej. De flesta ligger dock runt €600-700. Det är i sådana här fall man hoppas på en riktig storvinst eller en sponsor. Båda går säkert att ordna, men det krävs tålamod, drivkraft och flyt.
Enligt min research ska man helst bo i Gracia, Poble Sec, Barrió Goticó eller eventuellt l'Exiample. Vi vill ju helst ha lugnet i staden, men ändå nära till allt så att säga! Eventuellt kanske man skulle vänta med att leta lägenhet tills man kommer ner och börja med att dela ett rum hos någon eller liknande? Tips, någon??
Nu måste jag verkligen sova.....dessutom ska Linus vakna kl 6.30 imorgon då han ska upp och jobba heeeela dagen! Men det behövs...för jag drar inte in mycket pengar till detta hushåll nuförtiden. Får hoppas på att musiken jag skapar och har publicerat kommer att generera pengar inom det närmaste. Dessutom ska jag fortsätta vara dedikerad till skrivandet av boken jag har påbörjat som kommer att handla om relationer och rikta sig till kvinnor.
Jag har letat jobb på ams.se och hittat en sådär 10-15 jobb jag ska söka till. Jobbet på en tarotkorts tolkarlinje har tyvärr givit mig magkatarr, vilket var en extremt obehaglig känsla. Illamående och brännade i hela magen och bröstkorg. Vi hade nämligen ingen lunchpaus, utan fick äta när ingen ringde. Ringde någon så fick vi skynda oss att svara, vilket ofta resulterade i att jag spottade ut maten jag hade i munnen så fort det ringde. Ibland kunde man äta tre tuggor, sedan ringde en kund och ville pratat en halvtimme, sedan äter man 2 minuter, så ringer nästa. Lägg då till att jag haft oförklarligt magont (och dålig aptit) i princip dagligen det senaste året!!!
Nej, jag får se om någon vill anställa mig, så att jag har råd att leva i Barcelona. Det verkar finnas en hel del jobb som faktiskt skulle passa mig och som jag vet hur man utför som t.ex barnvakt och värdinna vid olika event.
Godnatt gott folk! Må solen skina på era huvud och lyckan leda er till ert innersta väsen!
Buenas noches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0