G: Godmorgon från musikvärlden

Godmorgon, gott folk!
Klockan är 08.20 och Linus har gått till jobbet. Så varför inte gå upp och jobba jag med? Jag jobbar på min nya låt. Den har fått bra feedback från alla som har lyssnat. Det mesta är klart med arrangemanget. Jag ska bara lägga på någon melodi-slinga i slutet av verserna, för att få en större variation i låten som inte består av allt för många ackord. Hade behövt en sådär 3-4 personer som vill köra med. Jag har agerat extra-kör till mig själv, genom att köra min deep voice, så nu är vi i alla fall två personer som sjunger i kören på refärngen ;)
Låten blir lite hiphop/r&b-inspirerad. Det känns som att pop/rock är min genre i vanliga fall, men av en slump kom jag på ett bra beat och såg hoppande street-cars framför mig och på den vägen är det..... :)
Alltså, jag tycker att Linus får börja skriva lite här med i bloggen, då det annars känns som att det är min blogg och det är inte meningen. Den ska ju handla om vår resa till Barcelona, men så har vi kommit in på villovägar igen. Men å andra sidan, den som inte nya vägar tar, känner endast till det som han har. Klokt va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0